do słoika fit kasza obiad zdrowo wylizany  

Kasza Bulgur – obiad w 15 minut

Dzisiaj przepis z tych szybkich, zdrowych i niskokalorycznych.

Dlaczego Kasza bulgur?
Kasza bulgur jest otrzymywany z pszenicy durum czyli tej wg dietetyków uznawanej za najcenniejszą i najzdrowszej. Ze wszystkich kasz to właśnie ona jest najbardziej bogata w błonnik i białko. Jest bogata również w inne potrzebne minerały takie jak sód, potas, wapń, magnez, żelazo i kwas foliowy, oraz w witaminy z grupy B,  Jest też mniej kaloryczna od pozostałych kasz w 100 g jest tylko 83 kcal. więc jak sami widzicie samo zdrowie ! Niestety nie mam dobrej informacji dla osób,które nie mogą jeść glutenu…bulgur go zawiera.
Zachęcam wszystkich, którzy jeszcze jej nie próbowali. Bulgur jest wyjątkowa nie tylko ze względu na swoje właściwości ale również charakteryzuje ją wyjątkowy smak zupełnie nie podobny do innych kasz. 
Mój szybki pyszny i zdrowy przepis na kaszę bulgur
Będziesz potrzebować
Przepis na 2 porcję
  • kasza bulgur 100g
  • cebula 1 szt
  • czosnek 3 ząbki
  • maslo jedna łyżka
  • pomidor 1 szt
  • papryka 1 szt
  • marchewka 1 szt
  • natka pietruszki // świeże zioła
  • sól 
  • pieprz
Etap 1- Gotujemy kaszę
Ja proponuję gotować 10 minut w osolonej wodzie.
Etap 2 – Warzywa
W czasie gotowania kaszy zajmij się warzywami. Pomidora obierz ze skórki następnie marchewkę zetrzyj na drobnych oczkach, czosnek przeciśnij przez praskę, pozostałe warzywa pokrój drobno w kostkę. Natkę pietruszki posiekaj.

Etap 3 – Smażenie
Łyżkę masła rozpuść na patelni, dodaj cebulę a gdy się zeszkli dodaj czosnek. Następnie dodaj startą marchewkę, paprykę i po ok 5 minutach pomidory. I tak smaż jeszcze przez ok 5 minut. ( uważaj, żeby się nie przypaliło marchewka i pomidor powinny dać wystarczającą ilość soków , jednakże gdy zauważysz że coś się przypala dodaj łyżkę wody albo masła)
Ugotowaną i odsączoną kaszę dodaj do warzyw. Zamieszaj i gotuj  przez 2-3 minuty.

Etap 4 – doprawianie
Dodaj pieprz i sol do smaku, następnie dodaj posiekaną natkę pietruszki lub/i świeżą bazylię.

* Powyższy przepis jest naprawdę zdrowy i oszczędny w tłuszcze. Jeżeli nie zależy Ci tak bardzo żeby przepis miał jak najmniej kalorii dodaj więcej masła najlepiej w momencie gdy będziesz dodawać kaszę na patelnię. Masło sprawi że nasze danie będzie bardziej maślane . Jeżeli lubisz dodaj też ser żółty bądź fetę. 
Takie danie również  świetnie smakuję na zimno —->  A dzięki dużej zawartości błonnika danie jest bardzo sycące więc idealne do pracy na lunch !

10 thoughts on “Kasza Bulgur – obiad w 15 minut

  1. Melvit

    Świetny przepis, z którego na pewno skorzystam. Myślę, że fajnie go wykonać sobie rano przed pracą, bądź wieczorem na kolację. Powodzenia w dalszej pracy, bo twój blog wygląda naprawdę super!

  2. Unknown

    Fajny przepis napewno z niego skorzystam

  3. Alan Komiściuk

    🙂

  4. Sara

    Szybko przygotowuje się również obiady z wykorzystanie kaszy kuskus – wystarczy bowiem zalać ją gorącym bulionem, aby była gotowa! Sama, nie przepadam za obiadami bez dodatku mięsa (tylko nim jestem w stanie się naprawdę najeść). Ostatnio, natknęłam się na ciekawy przepis na łopatkę na grila: https://najlepszewkuchni.pl/przepis/lopatka-wieprzowa-z-grilla-3024.html. Myślę, ze w takiej formie również może być smaczna…

  5. Unknown

    Pycha!! Robiłam już 3 razy. Moj maz uwielbia zawsze pyta, czy coś zostalo, bo chce dokladke :))

  6. Tomek

    Mnie udało się ostatnio zrobić bardzo szybko obiad z przepisem https://basiazsercem.pl/ więc myślę, że możecie sobie zerknąć, jeśli brakuje Wam interesujących pomysłów. U mnie własnie tak było, więc jestem zadowolona z tego, że zawsze coś można znaleźć sobie w sieci.

  7. Jola

    ja nie jestem przekonana do suplementów ale do sportu i cwiczen jak najbardziej. Polecam zajrzeć na stronę https://migliori-integratori.it/ gdzie jest wiele artykułów na ten temat.

  8. Maryśka

    bardzo fajne przepisy 🙂 ja wykorzystałam mieszankę z bulgurem już gotową bo nie bardzo umiem te kasze gotować. Twój przepis się z tym sprawdził. Bardzo smacznie i lekko 🙂

  9. Justyna

    Super, prosty przepis na jutrzejszy obiad 🙂

  10. Iga

    15 minut to mało czasu, a jednak to wystarczająca ilość czasu na zrobienie pysznego obiadu!